Община Пловдив инвестира близо 700 хиляди лева в изграждането на модерен велопарк до Братската могила

Община Пловдив инвестира близо 700 хиляди лева в изграждането на модерен велопарк до Братската могила

Поляна с бабуни и няколко дървени конструкции ще се превърне в модерен велопарк за колоездачи, ролеристи и скейтбордисти. Община Пловдив отпуска 699 600 лева с ДДС за пълното обновяване на старото съоръжение в парка до Братската могила, изградено преди 14 години с доброволен труд от местен колоездачен клуб.

Досега мястото беше известно само на най-запалените ентусиасти и рядко посещавано от деца и родители. Новият проект цели да промени това, като превърне терена в сертифициран спортен обект, отговарящ на всички изисквания за безопасност и функционалност.

„Ще бъде съоръжение, което покрива всички стандарти. От години говорим, че в Пловдив трябва да има истински велопарк, а сега най-после ще стане факт“, коментира олимпийският шампион Николай Бухалов, заместник-кмет по спорта.

Какво включва проектът

Избраната фирма ще изготви пълен инженеринг проект, който предвижда изграждане на:

  • два асфалтови пъмптрака – свързани площадки с вълнообразни линии и завои за тренировки и състезания;
  • зона за скокове и зона за планинско колоездене;
  • благоустрояване на прилежащото пространство, включително озеленяване и зони за почивка.

По думите на Бухалов, велопаркът ще бъде достъпен не само за колоездачи, но и за любителите на ролери и скейтбордове.

Защо е нужен такъв парк

„В България вече има редица модерни скейт и велопаркове — в Бургас, Стара Загора, Добрич, а дори и по-малки населени места. Само Пловдив все още няма подобно съоръжение“, отбелязва зам.-кметът.

Той припомни, че през годините в града са изграждани временни рампи – в парк „Хан Крум“, на площад „Съединение“ и до стадион „Пловдив“, но нито едно от тези места не е било подходящо:
„Подобни съоръжения трябва да са далеч от жилищни сгради заради шума и да заемат пространство от поне 2-3 декара.“

Безопасност и обществена полза

Заместник-кметът е категоричен, че изграждането на велопарка е и мярка за безопасност:
„В момента децата карат колелета, тротинетки и скейтбордове по подлези, улици и алеи, което е опасно. Специализираните съоръжения са далеч по-безопасни, макар рискът от падане винаги да съществува.“

Първият етап от проекта — изграждането на двете пъмптрак трасета — ще бъде ключов за създаването на първия официален велопарк в Пловдив, който има потенциала да се превърне в любимо място за млади спортисти и любители на екстремните спортове.

Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Email
  • Все още няма коментари.
  • Добави коментар

    4

    Какво мислите за градския транспорт в Пловдив?

    Няма коментари за показване.