Новият тунел край Чирпан вече е напълно прокопан и ще позволи влаковете по линията Пловдив – Бургас да се движат със скорост до 160 километра в час. Съоръжението е с дължина 744 метра и се смята за едно от най-ключовите по трасето, тъй като ще изведе транзитния железопътен трафик извън града и ще намали времето за пътуване до морето.
Тунелът е част от проекта за модернизация на железопътната линия Пловдив – Бургас и ще играе ролята на допълнителен коловоз, който ще увеличи пропускливостта на участъка и ще позволи по-интензивно движение на влакове. След пускането му трасето ще бъде двупътно, без да има пресичания с автомобилни пътища на едно ниво, което значително ще подобри безопасността и ефективността на железопътния транспорт.
Работата по тунела е извършвана денонощно и едновременно от двата му края. В момента се извършват довършителни дейности – укрепване, монтаж на системи за безопасност и подготовка за полагане на релсовия път. Планира се всички строителни работи да приключат в рамките на следващата година.
С модернизацията на участъка между Оризово и Михайлово старото еднопътно трасе с пет междинни гари ще бъде изцяло обновено и заменено от двупътна линия с три модерни гари – Оризово, Чирпан и Михайлово. До момента са изградени и въведени в експлоатация над 23 километра нов железен път, а до края на проекта предстои завършването на още около 10 километра.
Инвестицията е част от дългосрочната стратегия за създаване на бърза и екологична железопътна връзка между Южна България и Черноморието. Проектът се изпълнява по програма „Транспортна свързаност“ и се съфинансира от Европейския съюз.
След приключването му железопътната линия Пловдив – Бургас ще отговаря на всички европейски стандарти за скорост, сигурност и комфорт. Така пътуването от вътрешността на страната към морето ще стане по-бързо, по-надеждно и по-екологично – стъпка напред към модерния железопътен транспорт на бъдещето.















Добави коментар